YAZAR: TOLGA TAMER

Karşısına geçip kokteyl içelim diye AKROPOLİS diye bir yer yapmışlar...

ATİNA

Leyleği havada falan görmedik. Leylek bizim hızımıza yetişip bizi görebildiyse ne mutlu ona...

Birkaç ay içinde kaç ülke; ada, şehir gördük sayısını hatırlamıyorum. Geriye dönüp bakınca ülkeler, şehirler, köyler – kasabalar birbirine karışıyor. Yoğun geçen seyahat programlarının son adımı Atina’ydı. Yunanistan’ın farklı yerlerine defalarca gitmiş; Mikonos dahil olmak üzere birçok Yunan adasını yine defalarca ziyaret etmiş; ama Atina gibi önemli bir şehre nasıl olduysa ayak basmamıştım.

En sonunda Atina ile tanışmış oldum.  Atina seyahatimizde daha önce hiç denemediğimiz AirBnb’yi denedik. Atina’da son derece tatlı ve sıcakkanlı bir Yunan teyzenin evinde kaldık. Farklı ve kötü deneyimler yaşayanlar var mı bilemiyorum ama bizim ilk AirBnb tecrübemiz harika oldu.

ŞEHRİN TAM MERKEZİNDEKİ EVİMİZ

Evimiz Atina’nın tam merkezi bir konumundaydı. Ev sahibimiz biz gelmeden önce market alışverişine kadar yapıp buzdolabını doldurmuştu. Bizim için Yunan usulü börek bile yapmış bir gün önceden mutfağa koymuştu.

AirBnB bizden tam not aldı. Hem otel fiyatından çok daha uyguna kaldık hem de kendimizi evimizde gibi hissettik. Konaklamamız sonrası Yunan teyze AirBnB’ye bizim için Airbnb’ye harika yorumlar yazmış.  Hayatımda gördüğüm en misafirperver insanlardan biriydi. Bu yazıyı okuyamasa da kendisine buradan selam gönderiyorum...

ATİNA SOKAKLARI

Atina sokaklarında yürürken kendimi enteresan bir şekilde sürekli Mecidiyeköy’de gibi hissettim. Şehir tam olarak İstanbul’un Mecidiyeköy’üne benziyordu. Evet yanlış okumadınız, tam olarak Mecidiyeköy...  Şehrin bir diğer kısmı ise tam olarak Moda gibiydi.. Yani Moda ve Mecidiyeköy kırması bir şehir. Tabii içinde binlerce yıllık muhteşem korunmuş bir tarih olanı.

NE VAR NE YOK PLAKA’DA

Plaka adlı bölge kentin kalbi. Onlarca antika eşya dükkânları, mağazalar, butikler, değişik dükkânlar, hediyelikçiler... Plaka sokaklarında sıkılmanıza imkân yok. Yan yana bir sürü taverna ve restoran. İsterseniz deniz ürünleri isterseniz Yunanistan’ın geleneksel yemeklerinden olan Souvlaki.

Akropolis’i en iyi görebileceğiniz adres. Hem de muhteşem kokteyller içerek. A ForAthens otelin terasında bulunan bu kokteyl barın adı A ForAthensCoctail Bar. Manzara çok güzel, Monastiraki meydanına tam tepeden, Akropolis’e tam karşıdan bakıyorsunuz. Gün batımı manzarası da enfes oluyor. Çalan müzikler ve ortam harika. Akşam olup, Akropolis’in ışıkları tam karşınızda yanmaya başladığında,
“Ahh” diyorsunuz, “Adamlar binlerce yıl önce karşısına geçip gün batımı eşliğinde kokteyl içerken izleyelim diye Akropolis diye bir yer yapmışlar...”  Atina’da gidilebilecek en keyifli yerlerden biri işte tam olarak burası. A ForAthensCoctail Bar.

YİNE ŞEHRİN ALTINI ÜSTÜNE GETİRDİK

Üç günde Atina’nın gidilmedik yerini bırakmadık. Hint ve Pakistan mahallelerinde gezdik. Afgan barlarına girip fotoğraf çekildik. Sokak yemekleri de yedik Lissiou bölgesindeki kentin en iyi restoranlarında da harika yemekler yedik. Tüm şehri yürüdük, girmedik sokak bırakmadık. Gündüz vakti lokal insanların uğrak yerlerini bulup akşamüstü saatlerinde harika deniz ürünleri ve ouzo keyfi yaptık.

Cumartesi gecesi Atina’nın ünlü performans sanatları mekânı Gazi Music Hall’de tekno müziğin yaşayan efsanesi Carl Cox ile yine unutulmaz bir gece daha yaşadık.

Atina’dan güzel anılar ve hoş fotoğraflar ile geri döndük…