ÜSKÜP  VE OHRİD

Resmi adıyla Kuzey Makedonya Cumhuriyeti vize gerektirmeyen sevimli bir Balkan ülkesi. Beş yüz yıldan fazla süre Osmanlı hakimiyetinde kalan ülke, hâlâ Osmanlı izlerini taşıyor. 1991 yılında bağımsızlığını Makedonya Cumhuriyeti olarak ilan etti. Fakat bu tarihi bölgenin bir kısmının Yunanistan’da olması nedeni ile Yunanistan bu isme karşı çıkıyor ve ülke isminin 2018 yılında Kuzey Makedonya olarak değiştirilmesiyle sorun çözülüyor.

Bu kısa tarihi bilgiden sonra söylemeliyim ki, bence Makedonya hak ettiğinden daha az popüler bir ülke. Aslında böyle kalması bir bakıma daha iyi. Ben doğasını çok beğendim. Yerli halk da sıcak ve samimi. Gezdiğim yerler içinde en ucuz ülke olduğunu da belirtmek isterim.

ÜSKÜP (Skopje)

Makedonya’nın başkenti ve en büyük şehri Üsküp ortasından geçen Vardar Nehri tarafından ikiye ayrılıyor. Neden ‘’Heykeller Şehri“ dendiğini şehir merkezini gezerken anlıyorsunuz, ancak neden bu kadar çok olduğunu anlayabilir misiniz ? Bilemiyorum... Aslında, milli gururu güçlendirmek ve ve şehre daha düzenli bir görünüm kazandırmak için yapılan Üsküp 2014 projesinin ürünüymüş.

OHRİD – OHRİ

Ohri, Makedonya’nın Üsküp’ten sonra gelen turistik bir şehri. İncisi ile meşhur olduğu için lâkabı “Makedonya’nın İncisi” olarak geçiyor. Bu lâkab, gölden inci çıkarıldığı için verilmiş. Aynı zamanda 1980 yılında UNESCO Kültür Mirası listesine dahil edilen şehirde yaz turizmi oldukça yoğun geçiyor.

KISA KISA ÜSKÜP ve OHRİDDE YAPILMASI GEREKEN İLK 10 AKTİVİTE

Aslında koskoca yerlerde sınırlanma yapmak olmaz ama bu tarz seyahatleri daha çok hafta sonu yapabiliyoruz. Bu nedenle çok keyif aldığım ve sizin de keyif alabileceğinizi düşündüğüm 10 aktiviteyi paylaşmak istiyorum.

1. Matka Kanyonu’nda, sandal turu yapın.

Üsküp’e yaklaşık 45 - 50 dakika mesafede olan Matka Kanyonu, doğa güzelliği ile göz dolduruyor. Suda, bolca su yılanı da var. Ben ürktüğüm için binmedim ama yılanlar bu kadar çok olmasa sandalla gezmek çok isterdim ☺ Kesinlikle çok keyifli bir aktivite. Biz, kiralık aracımız ile gittik, fakat terminalden otobüsler de buraya gidiyor veya turlar düzenleniyor.

1. Üsküp sokaklarında kaybolun.

Çünkü neredeyse birçok yer birbirine ortalama 1-2 KM mesafede. Taş köprü, arkeoloji müzesi, Türk çarşısı gibi görülecek birçok şey bu bölge de. Ayrıca şehrin her yerinde olan heykelleri de incelebilir çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

1. Türk çarşısında kebap yemeden geçmeyin,

Burada, bölgenin en ünlü restoranı Destan’da kebap yemenizi öneririm. “Türkiyeden geldik, ne kebabı ??” derseniz, Makedonya tarzında bizim köftemize benzer yemekleri de kebap olarak geçiyor veya cevapi olarak da adlandırılıyor. Bir de kuru fasülyesi meşhur. Farklı tekniklerde pişirilen kuru fasülye de, denemesi gereken yöresel lezzetlerden biri.

1. Mola Cafe’de kahve molası verin

Öneri üzerine burada kahve içmek için öneri Mola Cafe’ye gittik. Hindistan cevizi içinde yaptıkları kahveleri çok popüler. Ben gittiğimde Hindistan cevizinde kahveye yetişemedim, kalmamıştı ama diğer kahveleri de çok güzel. Türk kahvemizi içerken mekânın sahibi Yasin Bey ile sohbet ettik. Çok sıcak kanlı ve hoş sohbet biri. Kendisine bu yazım ile selamlarımı gönderiyorum. Artık Hindistan cevizli, bir dahakine...

1. Aziz Yuhanna kilisesini ziyaret edin.

Kısıtlı zamanınız varsa bunu yapmak zor fakat 1400’lü yıllardan kalma bir kilise ve gün batımına yakın ziyaret ederseniz oradan manzara da müthiş..

1. Makedonyanın incisi OHRİ’yi görmeden dönmeyin.

Ohri, Üsküp’e 3 buçuk saat uzaklıkta... Biz aracımızla gittiğimiz için 3 buçuk saate vardık, fakat otobüsler biraz daha uzun sürede gidiyor. Yolu dar ve çok virajlı. Burada tekne turları yapılıyor. Fakat biz tekne turlarına vakit ayıramadık. Biz Ohri’ye 1 gün ayırmıştık ama bence kesinlikle 2 günü hak ediyor. Burada mükemmel bir doğa, pırıl pırıl bir göl ve bir sürü tarihi yer var.

1. Çar Samuel Kalesi’ne çıkın ve Ohri’yi izleyin.

Bu kale, Ohri’nin simgelerinden biri. Bulgar İmparatorluğu’ndan kaldığı söyleniyor. Üşenmeyip biraz tırmanış yaparsanız Ohri’yi oradan keyifle izleyebilirsiniz.

1. Tarihi Ohrinin sokaklarında dolaşın ..

Burada dilediğinizce gezip hediyelik eşya bakabilirsiniz. Aynı zamanda kağıt atölyesi de ziyaret edilmesi gereken yerlerden biri.

1. Atatürk’ün askeri okulu (Manastır Askeri İdadisi ) ziyaret edin …

Üç güne bunları sığdırmak zor tabii ki. Fakat, söylediğim gibi Ohri’ye 2 gün ayrılmalı. O zaman Ohri’ye 80 KM uzaklıkta yer alan bu askeri okulu ziyaret etme şansını daha rahat bulabilirsiniz.

1. Skopski Merak ve Pelister;  “tek geçerim...”

Bu iki restoran, Üsküp’teki en iyi 5 arasında yer alıyor. Tarzları birbirinden farklı olan bu restoranların ikisi de gerçekten harikaydı. Pelister, daha sakin bir konseptte. Skopski Merak, eğlencesi olan çok keyifli bir yer. Bu iki restoranda da yemekler ve sunumlar çok iyiydi. Skopski Merak’ta, bizim için canlı olarak Türkçe müzikler çalıp söylediler. Burada geçirdiğimiz son günümüzden sonra ertesi gün Türkiye ye döndük.

Bir değişiklik isteyenler için tavsiye ederim. Hem maliyeti az, hem de modunuzu değiştirmek için birebir...